Home | Professionals as a service | Kwaliteitsmanager

Kwaliteitsmanager (KAM) inhuren: Grip op kwaliteit

Haal kennis en ervaring in huis door onze kwaliteitsmanagers in te zetten. Bij je IT-bedrijf, zorginstelling, kennisintensieve dienstverlening en alles daartussenin. De kwaliteitsmanager zorgt ervoor dat er vanuit je organisatie alleen nog maar kwalitatieve diensten, producten en processen worden geleverd.
  • Passende ondersteuning bij het behalen en onderhouden van het managementsysteem voor kwaliteitsmanagement
  • Borg de vaststelling en voortgang van verbeterplannen binnen jouw organisatie
  • Ondersteuning van ons team met kwaliteitsmanagement experts
Vertrouwd door 1.500+ klanten in zorg en informatietechnologie

Wij helpen bedrijven bij:

  • Beheersen van kwaliteitsmanagement
  • Bij het adequaat opvolgen van verbetervoorstellen en kansen
  • Kwaliteitsmanagement te integreren in de centrale bedrijfsvoering

Wat is een kwaliteitsmanager (KAM)?

De kwaliteitsmanager (ook wel: quality assurance manager of quality control manager) is degene die zich richt op het waarborgen van de kwaliteit van producten, diensten en processen binnen je organisatie. Hij of zij is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en handhaven van kwaliteitsmanagementsystemen en -processen. 

Het uiteindelijke doel van een kwaliteitsmanager is om ervoor te zorgen dat je organisatie consistent hoogwaardige producten, diensten en processen en levert, klanttevredenheid bevordert en voldoet aan kwaliteitsnormen en -vereisten. De KAM speelt een cruciale rol bij het waarborgen van de kwaliteitscultuur binnen je organisatie en het streven naar continue verbetering.

Voordelen van een kwaliteitsmanager as a Service

Met onze kwaliteitsmanager gaat je organisatie met forse sprongen vooruit. Wat levert onze kwaliteitsmanager je op?

  • Voldoen aan relevante normen zoals de ISO 9001
  • Gemakkelijk op- en afschalen
  • Altijd de meest actuele kennis en ervaring beschikbaar
  • De financiële lasten zijn beperkt
  • In het geval van calamiteiten altijd een ervaren specialist beschikbaar
  • Verminderde interne management belasting

De werkzaamheden van onze kwaliteitsmanagers

Zet onze kwaliteitsmanager in voor jouw organisatie. BMGRIP is onderdeel van de Kader Group. Hierin hebben we business units voor QHSE, HSE, Technical Safety en Certification Experts. Daarom zijn onze quality managers in staat om de rol zowel op quality, health & safety, technical safety, milieu en MVO in te vullen. Uiteraard is een combinatie van deze onderdelen ook mogelijk.

  • Adviseren aan management over het kwaliteitsbeleid
  • Opstellen van een jaarkalender
  • Implementeren van kwaliteitsprogramma's
  • Monitoren van prestaties
  • Onderzoeken en adviseren over procesverbeteringen
  • Uitvoeren jaarlijkse risicoanalyse, stakeholderanalyse en interne audits
Contactpersonen

Haal een expert aan boord

Wij maken organisaties al 10 jaar weerbaar tegen risico's

    Meer weten over kwaliteitsvraagstukken?

    Onze gespecialiseerde consultants gaan graag met je in gesprek over hoe wij jou kunnen helpen bij al jouw kwaliteitsvraagstukken. Zo kunnen we je ondersteunen met het implementeren van de eisen uit kwaliteitsnormen, het implementeren van een compleet kwaliteitsmanagementsysteem, of het verzorgen van de rol van kwaliteitsmanager. Neem contact op!

    Veelgestelde vragen over kwaliteitsmanager:

    Een kwaliteitsmanager zorgt ervoor dat producten of diensten voldoen aan vastgestelde kwaliteitsnormen. Ze ontwikkelen en beheren processen om consistentie en veiligheid te waarborgen.

    Vanuit enkele normen voor een kwaliteitsmanagementsysteem zoals de ISO 9001-, ISO 20000-1- of HKZ-standaard is een kwaliteitsmanager verplicht. Ook kan het in sommige situaties een eis zijn vanuit relevante stakeholders.

    Door te zorgen voor hoge kwaliteitsstandaarden, helpt een kwaliteitsmanager ervoor te zorgen dat producten of diensten aan uw verwachtingen voldoen, wat leidt tot hogere klanttevredenheid.

    Als een product of dienst niet aan de kwaliteitseisen voldoet, zal de kwaliteitsmanager onderzoek doen naar de oorzaak en corrigerende maatregelen nemen om het probleem op te lossen.

    Kwaliteitsmanagement is het proces van het waarborgen dat een organisatie producten en diensten levert die voldoen aan de eisen en verwachtingen van klanten, evenals aan wettelijke en regelgevende vereisten. Het omvat het plannen, controleren, verbeteren en waarborgen van de kwaliteit binnen een organisatie.

    Een kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) is een gestructureerd geheel van processen, procedures en verantwoordelijkheden die een organisatie helpt bij het beheren van de kwaliteit van haar producten en diensten. Het doel van een KMS is om ervoor te zorgen dat de organisatie consistent levert wat klanten verwachten en dat de producten en diensten voldoen aan de relevante eisen en normen. In een KMS wordt continue verbetering en klanttevredenheid bereikt door het inrichten van een Plan-Do-Check-Act-cyclus.

    Een kwaliteitsmanager heeft verschillende belangrijke taken, waaronder:

    1. Ontwikkelen en implementeren van kwaliteitsstrategieën.

    2. Toezicht houden op kwaliteitsprocessen.

    3. Kwaliteitsaudits uitvoeren.

    4. Training en ontwikkeling.

    5. Klantenfeedback verzamelen en analyseren.

    6. Probleemoplossing.

    7. Rapporteren aan het management over prestaties van kwaliteitsmanagement.

    Mogelijk ook interessant

    Normen die worden gecombineerd met de ISO 27001 standaard

    • ISO 27001 certificering - Norm voor informatiebeveiligingsmanagementsystemen
    • NEN 7510 certificering - Norm voor informatiebeveiliging in de zorg
    • ISO 27701 certificering - Norm voor privacymanagementsystemen
    • ISO 22301 certificering - Norm voor bedrijfscontinuïteit managementsystemen
    • ISO 9001 certificering - Norm voor kwaliteitsmanagementsystemen
    • ISO 27002 - Guideline voor de implementatie van een ISMS
    • ISO 27006 - Guideline voor het uitvoeren van informatiebeveiliging risicoanalyses
    • ISO 27017 - Norm voor  informatiebeveiliging bij clouddiensten
    • ISO 27018 - Norm voor privacy bij cloudpartijen

    Andere interessante certificeringen en services

    Services m.b.t. managementsystemen

    Direct hulp

    Schakel binnen 24 uur met onze consultants.

      Heb je een vraag over onze diensten?

      Wij bellen je graag binnen 24 uur terug. Neem gerust en geheel vrijblijvend contact met ons op!