De kwaliteitsmanager (ook wel: quality assurance manager of quality control manager) is degene die zich richt op het waarborgen van de kwaliteit van producten, diensten en processen binnen je organisatie. Hij of zij is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en handhaven van kwaliteitsmanagementsystemen en -processen.
Het uiteindelijke doel van een kwaliteitsmanager is om ervoor te zorgen dat je organisatie consistent hoogwaardige producten, diensten en processen en levert, klanttevredenheid bevordert en voldoet aan kwaliteitsnormen en -vereisten. De KAM speelt een cruciale rol bij het waarborgen van de kwaliteitscultuur binnen je organisatie en het streven naar continue verbetering.
Met onze kwaliteitsmanager gaat je organisatie met forse sprongen vooruit. Wat levert onze kwaliteitsmanager je op?
Zet onze kwaliteitsmanager in voor jouw organisatie. BMGRIP is onderdeel van de Kader Group. Hierin hebben we business units voor QHSE, HSE, Technical Safety en Certification Experts. Daarom zijn onze quality managers in staat om de rol zowel op quality, health & safety, technical safety, milieu en MVO in te vullen. Uiteraard is een combinatie van deze onderdelen ook mogelijk.
Wij maken organisaties al 10 jaar weerbaar tegen risico's
Onze gespecialiseerde consultants gaan graag met je in gesprek over hoe wij jou kunnen helpen bij al jouw kwaliteitsvraagstukken. Zo kunnen we je ondersteunen met het implementeren van de eisen uit kwaliteitsnormen, het implementeren van een compleet kwaliteitsmanagementsysteem, of het verzorgen van de rol van kwaliteitsmanager. Neem contact op!
Een kwaliteitsmanager zorgt ervoor dat producten of diensten voldoen aan vastgestelde kwaliteitsnormen. Ze ontwikkelen en beheren processen om consistentie en veiligheid te waarborgen.
Vanuit enkele normen voor een kwaliteitsmanagementsysteem zoals de ISO 9001-, ISO 20000-1- of HKZ-standaard is een kwaliteitsmanager verplicht. Ook kan het in sommige situaties een eis zijn vanuit relevante stakeholders.
Door te zorgen voor hoge kwaliteitsstandaarden, helpt een kwaliteitsmanager ervoor te zorgen dat producten of diensten aan uw verwachtingen voldoen, wat leidt tot hogere klanttevredenheid.
Als een product of dienst niet aan de kwaliteitseisen voldoet, zal de kwaliteitsmanager onderzoek doen naar de oorzaak en corrigerende maatregelen nemen om het probleem op te lossen.
Kwaliteitsmanagement is het proces van het waarborgen dat een organisatie producten en diensten levert die voldoen aan de eisen en verwachtingen van klanten, evenals aan wettelijke en regelgevende vereisten. Het omvat het plannen, controleren, verbeteren en waarborgen van de kwaliteit binnen een organisatie.
Een kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) is een gestructureerd geheel van processen, procedures en verantwoordelijkheden die een organisatie helpt bij het beheren van de kwaliteit van haar producten en diensten. Het doel van een KMS is om ervoor te zorgen dat de organisatie consistent levert wat klanten verwachten en dat de producten en diensten voldoen aan de relevante eisen en normen. In een KMS wordt continue verbetering en klanttevredenheid bereikt door het inrichten van een Plan-Do-Check-Act-cyclus.
Een kwaliteitsmanager heeft verschillende belangrijke taken, waaronder:
Ontwikkelen en implementeren van kwaliteitsstrategieën.
Toezicht houden op kwaliteitsprocessen.
Kwaliteitsaudits uitvoeren.
Training en ontwikkeling.
Klantenfeedback verzamelen en analyseren.
Probleemoplossing.
Rapporteren aan het management over prestaties van kwaliteitsmanagement.
Normen die worden gecombineerd met de ISO 27001 standaard
Andere interessante certificeringen en services
Services m.b.t. managementsystemen
Schakel binnen 24 uur met onze consultants.